Kingston Wallin perintö -kirjan julkaisun jälkeen sain yhteydenoton mieheltä, joka kertoi tietävänsä yhtä sun toista Petri Wallin kadonneiden Marshall-vahvistimen ja -kaapin myöhemmistä vaiheista. Minua jännitti olinko veikannut laitteiden mallit oikein, vai oliko tuoreessa kirjassa virhe. Tämän ajattelukin kauhistutti minua.
Kyyria oli yksi 90-luvun merkittävimpiä kotimaisia rock-yhtyeitä. Muusikot ovat sittemmin tehneet uraa muun muassa HIMissä, Amorphiksessa ja Sub-Urban Tribessa, mutta Kyyriasta he ovat puhuneet harvoin, jos lainkaan.
Kingston Wallin perintö -kirjassa selvitetään miten Kingston Wallin taika syntyi. Kirjaa lukee kuin salapoliisitarinaa, kun kirjoittaja Kimmo Aroluoma jäljittää Petri Wallin soittimia ja Kingston Wallin studionauhoja ympäri Suomea.
Festarit olivat täydessä käynnissä ja mitä lähemmäksi pääsimme, sitä enemmän tiet ruuhkautuivat. Vaikka en nähnyt vielä areenalle sisään, tunsin selvästi tuon hornankattilan luoman energian.
Olen viime vuosina huomannut ukkoutuvani yhä enemmissä määrin. Vietän vajaan vuoden päästä viisikymppisiäni, ja minun on yhä vaikeampi päästä siihen nuoruuden mielentilaan, jossa osaisin katsella maailmaa Kallion narukassihipin silmin. Olenko minä tai Custom Boardsini enää relevantti nuorison silmissä?
Saksalainen insinööri Burkhard Lehle kertoi muutama vuosi sitten NAMM-messuilla mykistävän hienon uutisen. Hän oli kehittämässä omaa komponenttilinjastoaan, joka tulee sisältämään jo olemassa olevien innovaatioiden lisäksi täysin uutta tekniikkaa.
Amorphiksen manageri Jouni Markkanen kehotti minua äärimmäiseen varovaisuuteen ja tähdensi, että rahat on oltava kourassa, ennen kuin bändi lähtee hotellilta keikkapaikalle.
Custom Racks -palvelun perustaminen on pyörinyt mielessämme jo pitkään. Unelma jonkin ison räkkikokonaisuuden tekemisestä oli kuitenkin jäänyt vain ajatuksen asteelle, mutta lopulta meitä onnisti.
Nähtyäni Hesarin artikkelissa kuvan Andy McCoyn sotkuisesta pedaalilaudasta, toimin hyvinkin vaistonvaraisesti: nappasin puhelimellani kuvan pedaalilaudasta suoraan lehdestä ja laitoin sen Instagramiin viestin kera, että jos joku saisi yhteyden Andyyn, sopisi välittää tieto, että autan häntä mielelläni laudan suhteen.
Ghost Riot -levy sisältää painavaa asiaa kitaristin näkökulmasta ja monia eriskummallisia soundiratkaisuja, joten levy ansaitsee mielestäni hieman tarkempaa tarkastelua.
Idea oli jo lähtökohtaisesti tavallisuudesta poikkeava. Mikko halusi kuvata dogma-tyyliin videon jokaisesta Keeleyn efektistä. Videolla hän soittaisi kaikkia pedaaleita ensimmäistä kertaa ja antaisi niiden inspiroida ääniä kitarasta sen sijaan, että päättäisi etukäteen mitä soittaa
Kaikkia taiteilijoita yhdistää yksi agenda – tarve löytää oma persoonallinen äänensä. Internetin globaalilla aikakaudella massasta erottuminen on yhä vaikeampaa. Ideat siirtyvät valonnopeudella mantereelta toiselle, ja on helppoa olla ajattelematta asioita itse ja kopioida tyylinsä sen sijaan joltain toiselta.